كلاهبردار تحصيلكرده سايت ديوار + عكس

 

پليس آگاهي تهران بزرگ با توجه به دستور مقام قضايي، تصوير بدون پوشش متهم كلاهبرداري در سايت ديوار تهران را منتشر كرد.

 چندين نفر از شهروندان تهراني با مراجعه به پليس آگاهي تهران اعلام كردند كه پس از درج آگهي فروش كالاهايشان در سايت ديوار تهران، فردي با آنها تماس گرفته و با معرفي خود به عنوان كارمند يكي از بانك هاي معتبر براي خريد كالا مذاكره كرده است.

اين فرد پس از توافق با فروشنده به بهانه اينكه نمي تواند حضوري بيايد از صاحب كالا درخواست مي كند آن را با پيك يا آژانس بفرستد و شماره راننده را نيز براي هماهنگي مي گيرد. در ميانه هاي راه پس از چند بار تغيير آدرس به بهانه هاي مختلف پيك را به منطقه موردنظرش كشانده و از او مي خواهد همانجا بماند. چند لحظه بعد تلفن راننده دوباره به صدا درآمده و متهم كه از شماره ديگري با او تماس گرفته بود با تغيير صدا خود را فروشنده معرفي كرده و اطمينان مي دهد كه پول را گرفته است. بعد از اين تماس خريدار جوان سر قرار رسيد و كالا را تحويل مي گيرد.

با توجه به گستردگي شكايات و شگرد مشابه فرد كلاهبردار در همه پرونده ها شكي باقي نماند كه يك نفر پشت همه اين سرقت ها قرار دارد.

با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع كلاهبرداري مجازي و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه ۳۴ تهران ، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

با انجام تحقيقات اوليه و اظهارات شاكيان مشخص شد متهم كلاهبردار بسيار بابرنامه عمل مي كند و در هر مورد كلاهبرداري با يك سيم كارت تماس گرفته و آن را غير فعال كرده و تنها رد خود را نيز از بين مي برد. كارآگاهان كه با پرونده پيچيده اي روبرو شده بودند وارد عمل شده و با انجام اقدامات اطلاعاتي و مخابراتي توانستند مخفيگاه اين كلاهبردار را كه از مجرمان سابقه دار بود پيدا كرده و با بازداشت او در خانه اش در تهرانپارس، بخش قابل توجهي از كالاهاي سرقتي را نيز شناسايي و ضبط كنند.

علي ۲۹ ساله كه از مجرمان سابقه دار در جرايم كلاهبرداري است، در سال هاي ۹۲ و ۹۳ دو بار بازداشت شده و در حالي كه اتهاماتش محرز و پرونده اش باز بود با قيد كفالت جعلي آزاد و متواري شده بود. اين متهم كه مهندس سخت افزار كامپيوتر و بيكار است در اعترافات خود به ۳۰ مورد كلاهبرداري اعتراف كرده و مدعي است تنها ۳۰، ۴۰ ميليون تومان به دست آورده است.

اين كلاهبردار با گشت زني در سايت هاي مجازي با پيدا كردن آگهي هاي لپ تاپ هاي نو(مارك هاي به نام اپل، ايسوس، لنوو و…) و موبايل هاي گرانقيمت و نو، لوازم خانگي بنام و حتي خودروي سواري با فروشنده تماس گرفته و نقشه كلاهبردارانه اش را اجرايي مي كرد. براساس اعترافات اين متهم ۲۹ ساله بسياري از كالاها را در همان سايتديوار تهران فروخته و با چند مالخر نيز در ارتباط بوده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.